Sprekers

Ed Borsboom | BrandBooming
Ed Borsboom, consultant, trainer, director van Brandbooming ontdekte dat de vertaling van groeistrategie naar vooral de dagelijkse marketingcommunicatie beter kan en ontwikkelde The Unified Strategy; volgens hem een eenvoudige strategie die iedereen in je team kan begrijpen en kan leiden tot groei van je marktaandeel door de inzet van marcom.

Allard Korenhof | Talpa Network
Korte bio van Allard

Fiona Vening | Stichting Reclame Code
Fiona Vening is verantwoordelijk voor de afdeling Compliance, Copy Advies en Training. Zo geeft zij adviezen en trainingen over hoe je verantwoord reclame kunt maken volgens de Nederlandse Reclame Code (NRC). Zij monitort of adverteerders de aanbevelingen van de Reclame Code Commissie opvolgen. Jaarlijks ligt het compliance-percentage rond de 97%. Ook is ze betrokken bij de totstandkoming en wijziging van door de branche opgestelde bijzondere reclamecodes.

Patricia Sonius | Nationaal Media Onderzoek (NMO)
Patricia Sonius is Directeur Onderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Onderzoek doen heeft sinds haar afstuderen aan de Universiteit van Tilburg altijd haar hart sneller doen kloppen. Haar carrière startte bij onderzoeksbureau InSites Consulting waar ze als Business Director eindverantwoordelijk was voor een van de FMCG/Media teams. Daarna maakte ze de overstap naar media waar ze sinds 2018 de rol van Teamlead Research & Development bij Ster vervulde. Vanuit Ster was ze ook bestuurslid en penningmeester van Audify en bestuurslid in het NLO.

Mouette van Rijn | StudioM
Mouette van Rijn, branded content director bij StudioM, onderdeel van WPP Media. StudioM zijnde ondersteunt wij alle WWP labels (Mindshare, EssenceMediacom en Wavemaker) bij uiteenlopende branded content uitdagingen in de breedste zin van het woord. Denk daarbij aan radiocampagnes, tv partnerships, influencer campagnes, samenwerkingen op evenementen, podcast etc. Geen dag is hetzelfde in het leven van een branded content director, waarbij zij naar eigen zeggen mag werken voor de mooiste merken met de leukste media partners.

Cindy Borrenbergs | Ad AllianceRTL
Na de studies Bewegingswetenschappen en Geneeskunde stapte Cindy via marketing- en communicatiecursussen over naar de mediawereld. Sinds 25 jaar is ze werkzaam bij RTL/Ad Alliance als consultant op de afdeling Marketing Insights & Research, waar ze salescollega’s voorziet van relevante inzichten.
Daarnaast is ze actief binnen diverse NMO-expertgroepen (Kijken en Crossmedia) en nauw betrokken bij het kijkonderzoek. In haar vrije tijd reist ze graag en tennist ze meerdere keren per week.

Roos Simons | Go Tiramisù
Roos Simons is oprichter van Go Tiramisù, voor training, coaching en hosting. Ze heeft ruim 16 jaar ervaring opgedaan in diverse (management en sales) rollen bij oa, Hyves, Discovery Networks, BrandDeli (RTL) en Talpa Network. Nieuwsgierigheid is een van de voorspellers van geluk & succes, Roos ontwikkelde recentelijk een spel om deze vaardigheid te trainen. Dit spel gebruikt ze in haar nieuwsgierigheid workshops. Roos is ook lid van de GameChangers Community waardoor ze ook Maps Tell, empowerment en leiderschapstrainingen geeft bij onder andere Albert Heijn, Hilton en Q-Hotels.

Marianne van Soomeren | Media Strateeg, Media Adviseur & Media Manager
Marianne van Soomeren is een ervaren mediastrateeg en media manager met ervaring aan bijna alle kanten van de tafel. Zij heeft lang bij DDB gezeten, maar ook bij diverse mediabureaus zoals MEC (nu Wavemaker) en Publicis Media. Aan adverteerderskant heeft zij onder meer gewerkt bij VodafoneZiggo, MediaMarkt en TUI. Zij is op dit moment zo’n 10 jaar zelfstandig en werkt nu voor diverse opdrachtgevers zoals Holland & Barrett, Mr Marvis en Koninklijke Bibliotheek Den Haag.


Andrea Ortiz | WPP Media
Van de collegebanken van de UvA, waar ze Communicatiewetenschap en Business Administration studeerde, dook Andrea Ortiz direct in de dynamische wereld van media. Ze begon haar reis als Campaign Executive bij Mindshare, waar ze de kunst van AV campagnes tot in de puntjes leerde beheersen. Binnen de organisatie doorgegroeid naar AV Manager en vervolgens AV Strateeg. Nu in de rol van Practice Lead inhoudelijk verantwoordelijk voor het AV specialisme binnen WPP Media.


Esther van Luijk
Ad Alliance
Korte bio van Esther